I modni kreatori i psiholozi odavno su se složili u tome da izbor tašne odražava ličnost koja je nosi. Ovo ženama ostavlja prostora da biraju sebi tašne u skladu s tim kakav utisak žele da ostave.

Naše tašne, naši snovi

I modni kreatori i psiholozi odavno su se složili u tome da izbor tašne odražava ličnost koja je nosi. Ovo ženama ostavlja prostora da biraju sebi tašne u skladu s tim kakav utisak žele da ostave.

  • Savremena žena je žena spremna na sve, a da bi bila spremna i za sve, treba joj velika tašna.
  • Pronalaženje željene stvari u ženskoj torbi odvija se po Marfijevom zakonu: pod ruku vam nikako ne dolazi ono što tražite.
  • Cipele i tašna odavno su se razveli i svako od njih vodi svoj život: braon cipele pojavljuju se u javnosti sa zelenom tašnom, a zelene sa ljubičastom!
  • Sredinom prošlog veka pojedini dizajneri stekli su reputaciju kreatora upečatljivih, lepih i elegantnih tašni- Chanel, Louis Vuitton ili Hermes

Kada bi vas pitali da nabrojite predmete bez kojih ne biste otišli na pusto ostrvo, da li biste se setili da spomenete tašnu? Ili je tašna u tolikoj meri postala sastavni deo vas da se podrazumeva: gde vi, tu i vaša tašna? U tašni su sva rešenja za predviđene i nepredviđene probleme. Unutra su alati i oružja za uspešnu borbu protiv pocepanih čarapa, polomljenog nokta, otpalog dugmeta ili glavobolje. Unutra se vrlo verovatno već nalazi i sve što vam je potrebno za boravak na pustom ostrvu.
Vrlo brzo po nastanku, tašna je dobila ulogu korisnog dodatka odeći koji emituje signal o imovinskom stanju i ukusu vlasnika. Danas, za tašnu važi to isto, ali i mnogo više. Definicija koja najbliže određuje njen značaj jeste da je ženska torba vitalni organ koji se nosi spolja. U većini slučajeva, to izgleda lepše nego što zvuči.

Ne manje od tri

Čak i one žene koje ne prate modu, imaju najmanje tri torbe: crnu, braon i jednu za svečane prilike. Postoje i takve srećnice koje poseduju po tašnu u svakoj boji. One verovatno imaju i poseban plakar u kome skladište svoje blago, plakar za koji je poželjno da može da se proširi. I modni kreatori i psiholozi odavno su se složili u tome da izbor tašne odražava ličnost koja je nosi. Ovo ženama ostavlja prostora da biraju sebi tašne u skladu s tim kakav utisak žele da ostave.
Značenje koje ima crvena boja, kada je u pitanju garderoba, važi i za tašne. Crvenu tašnu nosi žena koja želi da skrene pažnju na sebe i koja ima hrabrosti i dovoljno samopouzdanja da tu pažnju izdrži. Srećom, crvena tašnica više nema onako isključivo značenje kakvo je imala nekada. Jedno vreme tašne su pretežno izrađivane u dve boje: crnoj i nekoliko nijansi braon. Tada je važilo pravilo broj jedan dobrog ukusa u odevanju: cipele i tašna morali su biti u istoj nijansi. Danas ženu koja se oblači po tom pravilu, doživljavaju kao nedovoljno smelu i zastarelog ukusa. Jer, hej, cipele i tašna odavno su se razveli i svako od njih vodi svoj život: braon cipele pojavljuju se u javnosti sa zelenom tašnom, a zelene sa ljubičastom!

Mala i velika

Neka stara pravila i dalje važe: maloj ženi odgovara mala tašna, dok uz veliku ženu idu i velika i mala tašna, ali zato ona može imati poteškoća da sebi nađe muža odgovarajuće veličine. Ranije je vladalo mišljenje da velika tašna govori o svojoj vlasnici da je nesigurna ličnost i iz tog razloga ima potrebu da, “za svaki slučaj”, nosi torbu veličine Deda Mrazove. Međutim, dizajneri tašni, uvek pripravni da izađu u susret novim potrebama korisnica, u poslednje vreme lansiraju sve veće modele. Da li to treba da znači da je savremena žena izgubila samopouzdanje? To nikako! Savremena žena je žena spremna na sve, a da bi bila spremna i za sve, treba joj velika tašna.
Oni koji zaključuju o lepšem polu na osnovu njihovih vernih pratilja, ne bi trebalo da gube iz vida da je svaka ženska torba, bila ona upadljiva, neodoljiva, elegantna ili pohabana, demode i u svakom smislu out, ipak samo ambalaža. Kakav je tip ličnosti vlasnica možda se tačnije može zaključiti na osnovu onoga što se nalazi u njenoj tašni, a ne na osnovu izgleda same tašne.

Prosečna težina

Ženska tašna sadrži sve neophodne sitnice, često i krupnice, koje ženi mogu zatrebati dok boravi van kuće, u toku dana ili noći. Od svih neophodnosti koje umeju da teže od 2 do 5 kilograma, možda će biti upotrebljene dve ili tri. Ipak, teško je zamisliti ženu koja će, zarad lakšeg tereta na ramenu, žrtvovati sigurnost koju joj pruža osećanje da je ponela sa sobom sve čega se mogla setiti. Naravno, obavezno joj zatreba i nešto što je zaboravila da strpa u tašnu. A ako žena zaboravi da ponese čitavu tašnu, onda je to pouzdan pokazatelj teške krize u koju je zapala.
Spisak stvari koje ženska tašna mora da sadrži veoma se razlikuje od onoga što se u njoj može naći. Pored sitnica čije je prisustvo apsolutno opravdano, u tašni često završe papirići od žvaka, pocepane karte za gradski prevoz, upotrebljene papirne maramice, razne kese i kesice iz kojih se prosipaju mrvice. Nema toga što ženska tašna ne može da proguta! Verovatno tu i leži razlog što muškarci dobiju glavobolju kada od žena čuju: “Uzmi iz moje tašne!”
Jedno britansko istraživanje pokazalo je da ženska tašna za svaki dan sadrži šminku vrednu oko 256 funti. Ovaj iznos obuhvata 13 artikala prosečne vrednosti 20 funti. Za maskaru kao obaveznu u svojoj tašni odlučilo se 95% ispitanica. Parfem je izdvojilo 79% žena, a 76% navelo je puder. Kozmetička torbica koju prosečna Britanka nosi u tašni često vredi više od njenog mobilnog telefona ili kamere, koji su takođe njeni svakodnevni pratioci.

Marfijev zakon važi i za tašnu

Pronalaženje željene stvari u ženskoj torbi odvija se po Marfijevom zakonu: pod ruku vam nikako ne dolazi ono što tražite. Svetski dizajneri uzeli su u obzir i ovaj problem, pa najnoviji modeli futrola za naočari, privezaka za ključeve, novčanika i sličnih predmeta, donose rešenje: navedeni proizvodi prave se u upadljivim bojama, tako da se mogu lako pronaći i u punom džaku. Ovo mora da je obradovalo veliki broj dece, pošto je njima mamina tašna privlačnija od novogodišnjeg paketića. Mnoštvo kutijica koje se otvaraju, ogledalca, ključevi, čudesna igračka zvana mobilni telefon, a sve to upakovano u neseserčiće i novčaničiće koji se otvaraju pomoću šnireva i nitni, pa još i mirišu, zveckaju, svetlucaju – nema deteta koje bi propustilo priliku da zavuče obe ruke i glavu u takav kovčeg sa blagom. Mališanima je jasno da je u pitanju magična stvar – u tašni se svaki put pojavi nešto čega nije bilo pre.
Čak i kad nema dece u blizini, tašnu treba držati zatvorenu. Iako se higijenski ulošci, s krilcima i bez krilaca, mogu u svako doba videti na televiziji, neukusno je kada vire iz tašne. Zatvorena tašna, osim što vam može sačuvati novčanik ili dragocenu kozmetičku torbicu, može vas poštedeti i neprijatne situacije da vam se njen sadržaj izruči na sred trotoara.

Keli – tašna

Ne potcenjujte moć svoje tašne. Bez obzira na njene dimenzije, unutra ima mesta i za kišobran, i knjigu ili časopis za ubijanje vremena u nekoj čekaonici, za rezervne čarape, štipaljke i gumice za kosu, sunđerčić za glancanje cipela, kao i za ono “nešto” što svaki put zaboravite da ponesete. Sredinom prošlog veka pojedini dizajneri stekli su reputaciju kreatora upečatljivih, lepih i elegantnih tašni. Tada su nastale neke od danas najvećih dizajnerskih kuća kao što su Chanel, Louis Vuitton i Hermes. Hermes je osnovan 1837. godine i to kao proizvođač putnih torbi, dok danas važi za tvorca dva većini žena nedostižna sna: Keli-tašne i Birkinke.
Keli-tašna je postala popularna i dobila ime po kojem je sada poznata tek kada je napunila 26 godina. Početak njene slave vezuje se za Grejs Keli koja je 1956. godine, želeći da prikrije trudnoću od nasrtljivih paparaca, zaklonila stomak Hermesovom sada čuvenom tašnom. Fotografije sa princezom od Monaka i njenom tašnom u prvom planu obišle su svet i proslavile torbu. Mada su i neke druge holivudske dive (kao Ingrid Bergman i Marlena Ditrih) nosile iste tašne, to nije rezultiralo nastankom kulta, kao što je slučaj sa Keli-tašnom.

Birkinka

Kelina mlađa sestra Birkinka, dobila je ime po Džejn Birkin, francuskoj glumici i pevačici engleskog porekla koja se požalila direktoru Hermesa na to da ne može da pronađe tašnu odgovarajućih razmera. Tako je 1984. godine nastala Birkin-bag, tašna čiji se naručioci upisuju u dvogodišnju listu čekanja. Nije čudo, ako se ima u vidu da se nedeljno napravi samo 5 ovih tašni!
U legende neizostavno spada i Chanel 2.55. Nastala je 1955. godine i napravila malu revoluciju u svetu mode. Dizajnirala ju je Koko Šanel u 71. godini, kada se već bila povukla sa modne scene. Chanel 2.55 je prva ženska tašna za koju je predviđeno da se, umesto u ruci, nosi preko ramena i tako ostavlja ruke slobodnim.

Krajem 20. veka, italijanska dizajnerka Roberta di Camerino lansirala je termin “it-bag” koji se odnosi na luksuzne tašne predviđene za jednu sezonu. It-bag je tašna koja se pravi u ograničenoj količini za žene iz selebriti-sveta, koje mogu sebi da je priušte ili imaju nekog ko to može. Napravljena od strane vrhunskih dizajnera, ova jednosezonska dragocenost košta preko 1000 dolara. Šta it-bags govore o ličnostima koje ih nose? Pre svega to da dotične srećnice nemaju finansijskih problema.Ipak, s ove strane stvarnosti, zahvaljujući masovnoj proizvodnji i jeftinim veštačkim materijalima, do lepe i funkcionalne tašne može se danas doći i po mnogo pristupačnijoj ceni.